دستگاه موخوره گیر Fasiz
دستگاه موخوره گیر Fasiz
موخوره ، مشکلی است که بسیاری از افراد و به خصوص خانم ها با آن درگیر هستند که می توانند به راح
275,000 تومان
خرید کنید

من‌نوشته

.انسان جز آنچه می‌دهد، چیزی ندارد

من‌نوشته

.انسان جز آنچه می‌دهد، چیزی ندارد

دیر باید که مرا نقش تـــو از دل برود

چهارشنبه, ۱۹ اسفند ۱۳۹۴، ۰۹:۴۷ ب.ظ

من اینجا قلمِ شکسته‌ای داشتم و خرده ذوقی، که گهگاه در مُرکّبِ سفیدِ عشق فرو برده و چند سطری سیاه می‌کردم. و تنها گوشِ شنوای شما و صبرِ کم نظیرِ او بود که مرا به نوشتن وا می‌داشت. و در همین مدّت کم، چیزهای زیادی یاد گرفتم و دوستان خوبی هم پیدا کردم، از جمله آقای ـسین ...

سیاهی گر نماند در دوات، از خون چشم من      به سرخی آنچه باقی مانده از طومار بنویسد

ما مُلابنویس‌های وبلاگی، سرمان به کتابهامان گرم است و دلمان به هوای دلپذیرِ او خوش؛ نه در قاب چشمی جای می‌گیریم، نه در سرای دلی منزل. تنها در جانِ کلمات پنهان شده، چند گوشِ مفت پیدا کرده و تا می‌توانیم می‌گوییم و می‌نالیم و می‌خندیم و می‌خندانیم و تمرینِ انسانیّت می‌کنیم با چاشنیِ همدلی. قدیم‌ترها می‌گفتند: "از دل برود هر آنکه از دیده برفت"، و ما می‌توانیم مصداقِ خوبی برای این مَثَل باشیم، خصوصا اگر مدتّی نباشیم که باشیم. شُعَرای جدید امّا چیزهای دیگری می‌گویند، مثلاً (فرشید افکاری):

با نازِ نگاه و لبِ خندیده برفت            با موی سیاه و رُخِ تابیده برفت

او رفت ولی برای دیوانه عشق        از دل نرود هر آنکه از دیده برفت

یا در جایی دیگر می‌گویند (فانی):

رفتی از دیده ولی عشقِ تو از سَر نرود          مِهرت، این آفتِ جانم به دگر دَر نرود

از حضورِ تو دل و جان و تنم لبریز است            مددی کاینهمه از خاطرِ باور نرود

خلاصه اینکه، شُعَرا خودشان هم نمی‌دانند بازی چند‌چند است. من نیز در این بیست و اندی سال نفهمیده‌ام "از دل برود یا نرود همانکه از دیده رَوَد؟"؛ قضیه جای بسی بحث و بررسی دارد.

با همین مقدّمه، به اطلاع عموم دوستان عزیز می‌رسانم، این صفحه تا اطلاع ثانوی به‌روزرسانی نخواهد شد؛ مگر آنکه خلافش ثابت شود! در حقیقت باید بگویم، به دلیل مشغله‌ی کاری و امتحانِ حساسِ لازم‌التّمرکزی که درگیرِِ آنم، محبورم علی‌رغم میلم- مدّتی گوش‌های شما را از پذیرفتنِ صدای جان‌خراشِ نوشته‌‌هایم تصوّر کنید حرکت موّاج ناخن بر تخته را- محروم کنم!

فی امانِ الله.

 

پ.ن.1: کرکره‌ی این دکّان تا مدّتی پایین خواهد بود؛ چنانچه پیامی، پیغامی یا حرفِ دلی دارید، بگذارید لای در، می‌خوانیمشان.

پ.ن.2: اضافه کنم که در این مدّت ترکِ نوشتن نخواهم کرد، قلمم را تیز می‌کنم و مُرکّبِ عشقم را ذخیره؛ باشد که با دستانی پر، دامنی گل هدیه آورم اصحاب را.

پ.ن.3: راستی دمِ سال تحویل هم رو فراموش نکنیم! و پیشاپیش عیدتون مبارک.


موافقین ۴ مخالفین ۰ ۹۴/۱۲/۱۹
میم خ

نظرات  (۵)

برای ما که تقریبا از دل رفته هرآنچه از دیده رفته اما احتمالا شما جزء آن دسته تقریبانی.

ما ملابنویس های وبلاگی را چقدر خوب وصف کردی ولی بعضی از همین حرف های مفتی که در برخی وبلاگ ها خوانده ام سگ ش می ارزد به خیلی از آنهایی که پولم را حرامشان کرده ام.

چقدر حالم را میگیرد این پست هایی که خبر از تعطیلی و کرکره و اینها می دهد.

این تک بیت هم که اصلش سوم شخص است، دوم شخصش می کنیم و هدیه به شما:
می روی کز ما جدا گردی ولی
جان و دل با توست هرجا می روی

هر چند دوست داشتم شما هم در جشن تولد ما باشی
ولی برو درست را بخوان اخوی که وبلاگ برایت نان و آب نمی شود گرچه که سیگار خوبی میشود.

سال نوی شما هم پیشاپیش میمون! :-)
راستی نمی دانم سلام قبلی را یادت رفته یا نه اما اگر رفته به مرتضی سلام برسان!
پاسخ:
:)
اصلا نگران نباشید؛ من برمی گردم انشاالله، عمری باشد
خیلی هم ممنون از هدیه زیبایت ;)
تولد شما مگر می شود نبود؟ چه روزی از چه ماهی ست؟
خوب شد گفتی، سلام را هم یادم رفته بود، هم الان می رسانم :))
۱۹ اسفند ۹۴ ، ۲۳:۰۳ رفیق خاموش
سلام:امیدوارم موفق و پیروز باشید

عید شما هم پیشاپیش مبارک

بروید و قلمتان را تیز کنید  منتظریم

یا حق
پاسخ:
سلام و ممنون

حق یارتان.
دو سه روز دیگه ؛-)
پاسخ:
:-)
۲۱ اسفند ۹۴ ، ۲۰:۱۳ ....مسعود ....
تشکر 
سلام...کاش میگفتین تا کی باید از صدای نخراشیده مرکب شما بر روی کاغذ در امان باشیم...ار طرف کسی که همیشه نوشته های شما را با صدای بلند می خواند.
پاسخ:

سلام علیکم بما صبرتم!

حقیقتا باید بگویم دلتنگی این دوری چنان مانده بیخ دلم که هر روز نیشترم می‌زند بر دوباره اینجا نوشتن؛ اما چه کنم که تا خیالم از بابت امتحانی که گفتم راحت نشود نیایم بهتر است. مژده می‌دهم که انشاالله تا دو ماه آینده چنان سر و صدایی به پا کنم در این کلبه که وبلاگ‌های همسایه از صدای قلم‌هامان عاصی شوند. :)

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی