دستگاه موخوره گیر Fasiz
دستگاه موخوره گیر Fasiz
موخوره ، مشکلی است که بسیاری از افراد و به خصوص خانم ها با آن درگیر هستند که می توانند به راح
275,000 تومان
خرید کنید

من‌نوشته

.انسان جز آنچه می‌دهد، چیزی ندارد

من‌نوشته

.انسان جز آنچه می‌دهد، چیزی ندارد

فکر هر کس به قدر همّت اوست ...

يكشنبه, ۳ بهمن ۱۳۹۵، ۱۱:۳۵ ب.ظ

چقدر ترحم برانگیزند آدم‌های توخالی، انسان‌های بی‌فکر. هر کسی فارغ از جنسیت- بایستی حداقلی از درک سیاسی داشته باشد، دغدغه فرهنگی داشته باشد، شناخت اجتماعی داشته باشد. نه آنکه لخت و عور و بدون فکر و عقیده به دنیا بیاید و آخر سر هم کفنی بپوشد و خدانگهدار. متأسفانه این‌گونه آدم‌ها رو به ازدیادند، و متأسفانه‌تر در خانواده‌های مذهبی هم بیشتر. پدر و مادرهایی که پسران و بیشتر دختران خود را از حضور در اجتماع منع کرده و به بهای قدرت‌گیری قوه عقل و اختیار، آن‌ها را از فساد و گمراهی می‌رهانند! دریغ و افسوس بر ایمان و طهارت پوشالی‌ای که از انزوا و گوشه‌گیری حاصل شود؛ که اگر نشود بهتر است. نتیجه چنین روش‌های تربیتی، می‌شود فرزندان خَلَف و متعصّبی که تنها نظریات مأخوذه والدینشان را قبول دارند و لاغیر. البته شرمم می‌شود که بگویم روش تربیتی، چرا که اکثر پدرها و مادرهای جامعه ما روش تربیتی ندارند، بلکه مجموعه‌ای از تفکرات دُگماتیک خود را پیاپی روی فرزندانشان پیاده می‌کنند و این حلقه باطل ادامه پیدا می‌کند تا نسل‌های بعد و بعدتر. اگر بخواهم دقیق‌تر شوم، این پدیده نتیجه ازدواج‌های بدون مطالعه است و بچه‌دار شدن‌های بدون مطالعه‌تر. کسانی که با یک نگاه عاشق می‌شوند برای رفع نیاز بیشتر عاطفی یا هر نوع دیگر-،  و با یک حرکت بچه‌دار می‌شوند برای رفع خمودی و کسالت. مثالی از نتیجه این اعمال، پدر و مادرهایی هستند که رسالت خود را در تربیت فرزند، رفع عقده‌های دوران بچگی خود می‌دانند. مثلا پدری که در کودکی از فقر و نداری رنج می‌برده، سعادت فرزندش را در ریخت و پاش‌های آنچنانی و غلتیدن‌های بی‌ملاحظه در ثروت می‌داند. یا مادری که احساسات و علایقش در کودکی سرکوب شده، سلامت روحی فرزندش را در آزادی بی قید و بند او می‌داند. پیامد دیگر این مناسبات بی‌مطالعه، که پیش‌تر ذکر شد، فرزندانی است که پیرو بی‌قید و شرط تفکرات و عقاید والدینشان هستند، فرزندانی که نه فکر مستقل دارند و نه عقیده  مستقل.


وَ کَذلِکَ مَا أَرسَلنَا مِن قَبلِک فی قَریَهٍ مِن نَذیرٍ اِلَّا قالَ مُترَفوهَا اِنَّا وَجَدنا آباءَنا عَلی اُمَّهٍ وَ اِنّا عَلی آثارِهِم مُقتَدون (23)

و بدین گونه در هیچ شهری پیش از تو هشدار دهنده‌ای نفرستادیم مگر آنکه خوشگذرانان آن گفتند ما پدران خود را بر آیینی یافته‌ایم و ما از پی ایشان راهسپاریم.

قالَ اَوَلَو جِئتُکُم بِاَهدَی مِمَّا وَجَدتُم عَلیهِ آباءَکُم قَالوا اِنَّا بِما اُرسِلتُم بِه کافِرون (24)

گفت هرچند هدایت کننده‌تر از آنچه پدران خود را بر آن یافته‌اید برای شما بیاورم؟ گفتند ما به آنچه بدان فرستاده شده‌اید کافریم. (سوره زخرف)

 

+واضحه که خودمون هم مستثنی نیستیم دیگه، بیشتر فکر کنیم و مطالعه، و بسازیم.

++دکتر میگه غذای داغ (روم نشد بگم نیمروی سالم و درسته و داغ بوده!) خوردی آفت زدی، من میگم آفَت زدم، کپک زدم، از همونجا تجزیه میشم می‌میرم :|

+++ تو خود آن نقطه عشقی، تو خودت باغ بهشتی



موافقین ۴ مخالفین ۰ ۹۵/۱۱/۰۳
میم خ

نظرات  (۳)

۰۴ بهمن ۹۵ ، ۰۰:۱۳ کمی خلوت گزیده!
ماها معمولا قرآن می خونیم فک می کنیم داستان تعریف میکنه واسه ما نیست...
دقیقا مصداق همین آیه هاییم وقتی به عرف های بی پایه بند می کنیم خودمونو...
پاسخ:
بله دقیقا
و تازه اگر بخونیم :(
۰۴ بهمن ۹۵ ، ۰۰:۵۰ آرزو ﴿ッ﴾
تنها نظر نوشتاری‌ای که به ذهنم می‌رسه مربوط میشه به ‌+های پایین و خب واقعا خیلی ناجوان‌مردانه‌ست که اون متن پربار بالاتر رو بی‌خیال شم. فلذا ضمن ابراز شرمساری، سعی می‌کنم حداقل از فکرکنندگان باشم.
پاسخ:
خواهش میکنم، نفرمایید
همین که حضور دارید مایه مسرته :)
۲۱ بهمن ۹۵ ، ۰۸:۰۳ حامد عبدالهی
آره واقعا
خیلی ها بدون فکر، فقط بخاطر دل خودشون کارها میکنن...
هر چه پیش آید، خوش آید !!
خودمم بعضی اوقات اینطوری ام....اما خداروشکر که خدا نمیزاره گمراه بشم
دلخوشم به خودش

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی